Findes der noget bedre for en omrejsende afectionado end glassets boblende
glæder, når man lader sig transportere i 30.000 fods højde? Men, det er en
videnskab for en sommelier, og derfor også en udfordring, at kæle for smagsløgne
når de udsættes for både det ændrede tryk og ændringer i ilt niveauet i
forholdet til når du opholder dig på jorden. Jeg giver mit bud på to selskaber,
som kan være deres champagner bekendt når oceaner krydses og nye kontinenter indtages.
Singapore
Airlines
Singapore Airlines har, ifølge min smag, nok det
bedste vinkort i luften. Glæden og forkælelsen starter så snart man finder sig
til rette i sin suite. Pre-departure champagne er Dom Perignon, og der serveres
stadig en vintage 2003, så længe lager have. Dette er ifølge nogle af verdens
førende Champagne kendere, én af de bedste årgange der er produceret. Under in-flight åbnes muligheden for at boltre
sig i Krüg Grande Cuvee eller blot fortsætte i Dom Perignon.
Virgin
Atlantic
Virgin Atlantic er et af de selskaber der ikke tilbyder
en first class på interkontinentale flyvninger – men selskabets Upper Class
tilbyder et ikke uinteressant bud på champagne nemlig Lanson Black Label. De
fleste feinsmeckere vil nok give mig ret i at denne champagne ikke høre hjemme
i samme liga som Dom Perignon eller Krüg – men Virgin Atlantic fortjener en
plads her fordi denne champagne er specielt udvalgt af Berry Bros. & Rod
som driver en fænomenal vin forretning i St. James St. i London og har siden
1903 været leverandør til det britiske kongehus.


Ingen kommentarer:
Send en kommentar